18. desember 2010

Julegave til en prins

Jeg er så heldig å få være "dante" til gutten til ei venninne. Han er så nydelig og jeg bruker å passe han innimellom.I går var jeg på besøk der med årets julegave. Bakgrunnen for denne julegaven er følgende.For en stund siden var jeg innom en brukt butikk like ved her jeg bor. Jeg var egentlig ikke på jakt etter noe spesielt,men inne i butikken stod verdens søteste lille bord med tilhørende stol. Det måtte jo selvfølgelig få bli med meg hjem. Begge dela var mala i mørkegrønt og rødt så jeg dro å kjøpte lys maling. Så satt jeg i gang og male.Et strøk heftgrunn og to strøk vannbasert maling. Jeg tenkte lenge på hvordan jeg skulle gi bordet det lille ekstra og en natt datt svaret ned i hodet på meg (er gjerne da ideen dukker opp ) TAVLEMALING:)
Jeg malte bordplata med tre lag tavlemaling for at han skulle kunne tegne på bordet med kritt.Gjett om det ble populært da ??? Gutt som var fornøyd i går da gaven ble avduket og han faktisk kunne tegne på bordet med kritt. Mamman sa at det første han gjorde på morran i dag var å sette seg ved bordet sitt. Koselig å se og høre at han satt pris på det.

Under kommer det noen bilder av bordet like før jeg gav det bort.Jeg har desverre ingen før bilder for det glemte jeg. Linselusa som er på alle bildene var det umulig og få til å gå vekk da han sikkert trodde det var han jeg tok bilder av,hehe:)


Håper alle i bloggeland koser seg i helga og ikke stresser seg ihjel med alt som skal ordnes til jul.Her er det meste i boks. Skal bare gjøre rent litt,pakke inn de siste julegavene og levere noe gaver. I morra skal jeg toppe adventstiden min med julekonsert i Onsøy kirke. Det er det som virkelig setter julestemninga for meg.
Klem fra Elin

1 kommentar: