26. september 2011

Lavkarbo polarbrød

Her kommer oppskrift på kjempegode lavkarbo polarbrød. Jeg spiser den med diverse pålegg,men de er sikkert gode til supper også. Denne oppskriften holder til 6 store polarbrød.


6 egg


1/2 boks Cottage Cheese


80 gram revet ost


3 ss soyamel


3 ss linfrø


3 ss sesamfrø


3 ss solsikkefrø


2 ss fiberhusk


1ss bakepulver


1 ss olje


Fordel plommen og hviten vær for seg. Pisk hviten stiv med litt salt. Bland cottage cheese med eggeplommene og kjør til en glatt masse med stavmixer eller i en blender.Tilsett alt det tørre,oljen,osten og eggeplomme massen.Fold forsiktig inn eggehviten. La røren stå og svelle i 10-15 minutter til den blir tykk.Blir den bløt tilsett mer fiberhusk. Fordel røren på stekebrett til små polarbrød.Stek på 200 grader i ca 20-25 min til polar brødene er gylldne.

Enjoy :)



































post signature

1 kommentar:

  1. Disse skal jeg prøve Elin!! Har tenkt å slenge meg på lavkarbo-bølgen og se om jeg får vekk litt fett fra kroppen. Er en på jobb som har holdt på i 2-3 uker nå, og har gått ned 2 kg hver uke. Men er sikkert mye vann også da:)

    Takk for at du deler oppskrift - del gjerne flere;)

    SvarSlett