29. september 2011

Lavkarbo Scones

Nå i kveld har jeg laget meg ekstra god kveldsmat,nemelig Scones. Jeg så en reklame for Scones på tv og fikk så lyst på det.Dermed ble det en lavkarbo versjon.Litt fra mitt eget hode og litt fra nettet. Her kommer oppskriften:


30 gram smør ( jeg brukte Kvitseidsmør denne gangen)


40 gram bakepro og 50 gram glutenfritt grovt mel


Kvart ts fiberhusk


1/2 ts salt


1 ts sukrin


1 ts bakepulver


ca.0,50 dl fløte


Smuldre smør og mel i en bolle,tilsett resten av de tørre ingrediensene.Ha i fløten og rør til en gjevn deig,kna litt hvis du synes det er nødvendig.Kjevle ut en rundt leiv med ca 1 cm tykkelse og del i åtte med et pizzahjul.Stekes så på 200 grader til den er gyllen.Steketiden er 7-8 minutter,men følg nøye med så den ikke blir brent. Det går kjempe fort fra ustekt til gyllen.




Smaker kjempegodt med smør og ost på :) Gode i matpakke også. Enjoy :)


































post signature







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar