18. oktober 2011

Supergode lavkarbo knekkebrød




Nå i kveld har jeg laget lavkarbo knekkebrød og de er supergode. Oppskriften er som følger :





200 g solsikkekjerner


50 gram linfrø


50 gram sesaamfrø


50 gram kli


2ss fiberhusk


1/2 ts salt


1 ss sukrin


5dl vann


Rør sammen ingrediense i en bolle.La deigen hvile i ti min så fiberhusken får svelle.Smør deigen utover på bakepapir på to plater.Det lønner seg å bruke en slikkepott.La deigen steke litt før du tar den ut og ruter opp med et pizzahjul for da er det lettere. Stek begge platene samtidig i varmluft 160 grader i ca.1 time og 10 minutter,følg med.La platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn.Hvis du ikke har varmluftsovn øk temperaturen til 180 og stek et brett av gangen. La knekkebrødene bli helt kalde før du tar dem av bakepapiret.Oppbevar dem i en tett boks.



Disse er kjempegode med diverse pålegg på. Enjoy :)



Klem fra Elin

















post signature

3 kommentarer:

  1. Hei.

    Det ser godt ut. Jeg elsker knekkebrød, men har ikke smakt lavkarboknekkis ennå. Du er så flink...

    Har sendt deg en mail.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Disse har jeg laget, men ble liksom ikke helt overbegeistra for de... Men da var jeg gravid, så kanskje jeg var litt sær i smaken ;) Får prøve igjen, for jeg vil veldig gjerne like de! Hehe!

    God helg til deg!
    Klem!

    SvarSlett
  3. Hjemmelagde knekkebrød er kjempegodt,
    kan ikke sammenlignes med kjøpte..

    Ønsker deg en super helg:)

    Klem Lise

    SvarSlett